Briga o ekologiji kada je reč o vlasnicima automobila u Srbiji i dalje se, nažalost, svodi na dubok džep. Naime, na 49. međunarodnom salonu automobila na Beogradskom sajmu izloženo je do sada najviše električnih vozila koja listom koštaju više od 30.000 evra. Državna pomoć kupcima takvih vozila u iznosu od 1.000 evra izgleda još manja ako se ima u vidu da ne postoje adekvatni uslovi za njihovu vožnju. Da se u svetskoj automobilskoj industriji ekološka svest odavno promenila govori i činjenica da su renomirani proizvođači „Pežo“ ili „Micubiši“ na Sajmu predstavili modele na struju koji po svojim karakteristikama gotovo odgovaraju najsavremenijim automobilima sa motorom na unutrašnje sagorevanje. Srbija u tom pogledu daleko kaska i kao proizvođač i kao kupac električnih vozila.
Briga o ekologiji kada je reč o vlasnicima automobila u Srbiji i dalje se, nažalost, svodi na dubok džep.
Naime, na 49. međunarodnom salonu automobila na Beogradskom sajmu izloženo je do sada najviše električnih vozila koja listom koštaju više od 30.000 evra. Državna pomoć kupcima takvih vozila u iznosu od 1.000 evra izgleda još manja ako se ima u vidu da ne postoje adekvatni uslovi za njihovu vožnju.
Da se u svetskoj automobilskoj industriji ekološka svest odavno promenila govori i činjenica da su renomirani proizvođači „Pežo“ ili „Micubiši“ na Sajmu predstavili modele na struju koji po svojim karakteristikama gotovo odgovaraju najsavremenijim automobilima sa motorom na unutrašnje sagorevanje. Srbija u tom pogledu daleko kaska i kao proizvođač i kao kupac električnih vozila.
- Srbija mora da prati naučnotehnološki napredak u ovoj oblasti i da podstiče korišćenje ovih vozila u cilju zaštite i unapređenja životne sredine. Zato je tokom januara prošle godine doneta direktiva za oslobađanje od plaćanja uvoznih dažbina na opremu koja služi za zaštitu životne sredine, a to se odnosi i na električne automobile. Registracija takvih vozila biće oslobođena plaćanja ekološke takse - istakao je za „Blic“ Bojan Đurović, državni sekretar životne sredine i prostornog planiranja.
Električni automobili su vozila koja ne izbacuju štetne gasove u atmosferu pošto koriste elektromotore. Takvi motori crpe energiju iz baterija koje su ugrađene u vozila. Pošto na saobraćajnicama u Srbiji ne postoje stanice za napajanje električnih automobila, retki vlasnici ovih vozila prinuđeni su da to rade jedino kod kuće. To je jedan od razloga zbog čega tokom prošle godine nije registrovano nijedno vozilo koje se pokreće isključivo na struju. S druge strane, u istom periodu kupljeno je ukupno 15 hibridnih vozila koje naizmenično koriste i elektromotor i motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
- Fond za životnu sredinu daje podsticaje od 1.000 evra za svako kupljeno hibridno vozilo, a inicijator je i mnogih olakšica za njihove vlasnike. Kada je reč o elekričnim automobilima, plan je da u narednih pet do deset godina uporedo sa uspostavljanjem infrastrukture država pomogne kupovinu ovih vozila tako što će plaćati trećinu njihove vrednosti - objašnjava Đurović.